המתבצרים בגבעת זאב מאיימים: "נילחם עד זוב דם, יהיו כאן הרוגים ומתאבדים"

בנצי ליזרוביץ' 7 Comment on המתבצרים בגבעת זאב מאיימים: "נילחם עד זוב דם, יהיו כאן הרוגים ומתאבדים"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "הזעקה נשמעה עד ירושלים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה דרמטי עבר על מתפללי ותומכי בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, בשעות הערב נפוצו דיווחים על כוחות צבאיים, טרקטורים ודחפורים, העושים את דרכם לגבעת זאב, לביצוע הפינוי, ומתוך חשש שהצבא יכריז על המקום כשטח סגור, קראו במטה המאבק לציבור להתבצר במקום כבר משעות הלילה, בכדי לנסות למנוע את הפינוי.

ואכן, מאות אנשים נענו לקריאה והתבצרו בכל שעות הלילה בבית הכנסת, זאת למרות שהמשטרה הגישה לבית המשפט בקשה לדחיית מועד הביצוע, וההמתנה להחלטת בג"צ. במטה המאבק סיכמו בסיפוק את הגעתם של כאלף בחורים למקום, במהלך הלילה נערכו תפילות והגיעו לדבר ולחזק רב בית הכנסת, רבה של גבעת זאב, והרב יעקב הדס שגם הוביל תפילת סליחות לביטול רוע הגזירה.

דובר מטה המאבק בגבעת זאב יהודה פואה, עלה לשידור הבוקר ב"מהדורה המרכזית" אצל בצלאל קאהן ודוד חכם, ואמר דברים קשים: "מדובר בהחלטה גזענית, בית המשפט מקבל החלטות גזעניות, בית משפט לא יודע של מי הקרקע, אם זה היה בית כנסת של מוסלמים – בג"ץ היה תומך בהם. מדובר בבית כנסת שעומד כ-15 שנה, ואני מדגיש: הבג"צ לא יודע של מי הקרקע, אין בעלים לקרקע".

הוא סיפר על חוויות הלילה: "נשיאת בית המשפט השופטת מרים נאור החליטה כי המדינה והעותר צריכים לתת תשובות עד הבוקר, כשהבנו שהשעות הן קריטיות, ושבג"צ רוצה שתמומש החלטתו להריסה מלפני שלשה שבועות, קראנו לכולם להגיע. הגיעו כאלף יהודים למקום, היה ערב תפילה מרגש, שעה וחצי של שינה, אלף איש הגיעו".

דוד הרוש גבאי בית הכנסת איים באלימות קשה: "צריך לשבח את אלו שהגיעו, עבר עלינו לילה בלי שינה ואוכל. הגיעו מאות רבים בכדי לשמור על מקדש מעט, אנחנו ערוכים למלחמה להגן על בית הכנסת בגופנו, לא ייתכן שבישראל יהרסו בית כנסת וראה"מ ישב ויחריש, הוא יכול לספח, נח לו לשבת מנגד".

הוא לא ברר במילים: "כולנו כאן נמסור נפש על בית הכנסת, כל המבנה מוקף בלוני גז, אם יבואו השוטרים והחיילים נפוצץ את כולם, הסרנו את כל הכפפות, חשבנו שצריכים להתנהג בעדינות, שכולם יהודים, ונוכחנו לדעת שלא מתייחסים אלינו. כעת נילחם עד זוב דם יהיו כאן הרוגים ומתאבדים".

כזכור, בית הכנסת עומד במוקד מאבק משפטי של פלסטינים בסיוע עמותות שמאל הטוענים לבעלות על השטח. סביב בית הכנסת נוצר קונצנזוס מרשים מכל גווני הקשת הפוליטית ואישי ציבור שקראו לא להחריב את בית הכנסת המרכזי וההומה. הרבנים הראשיים וחכי"ם ביקרו במקום בימים האחרונים לאות תמיכה והזדהות עם מאבקם של המתפללים.

תמונות: ישראל מזרחי קבוצה 5

תמונה (13)

תמונה 1 (42)

תמונה 2 (40)

תמונה 3 (30)

תמונה 4 (11)



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    אשריכם עם ישראל !!!
    מרגש לראות ולשמוע…
    כול הכבוד לכם תמשיכו להילחם !!!

  2. 6

    וכל זה קורה בתקופת ראשית צמיחת גאולתינו…

  3. 5

    בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!
    איפה כתוב בהלכה להתאבד על ביהכנ"ס
    או לפוצץ אנשים שבאים להרוס ביהכנ"ס
    מה אם האמונה שהכל משמיים, האם להתאבד ולפוצץ זה חלק מהשתדלות?

  4. 4

    חיי האדם קודמים לכל! !!!!!
    לההרג ?? להרוג??
    זה לא מצוה זה עברה!!

  5. 3

    מזכיר לי את גירוש גוש קטיף, האם זה שוב קורה תחת לאפנו?

  6. 2

    עם ישראל הצדיקים!!
    ממש מלחמת האור בחושך. בג"ץ+ ערבים+ שמאלנים מול עם ישראל הדבק בתורה ובאלוקים.
    בעזרת ה' שהקדושה תנצח!!

  7. 1

    א. כתוב בפירוש שבשעת השמד יש יהרג ואל יעבור
    ב. אם תעבור פעם דיון בבגץ גם אתה תרצה להתאבד
    תתחילו להתעורר ולפעול לריסון הגוף הפושע הזה